Autotechn - Spawanie aluminium, naprawa naczep i innych cz��ci samochodowych

Impregnacja pró¿niowa metali


IMPREGNACJA PRÓ?NIOWA METALI W LINII MALDANER


linia_t2_t1.jpg


POROWATO¦æ - PROBLEM ODLEWNIKÓW

Producenci odlewów z ¿eliwa szarego, miedzi, aluminium, magnezu, br±zu maj± czêsto do czynienia z problemem porowato¶ci, która powoduje, ¿e siê nie nadaj± do zastosowania np. jako czê¶ci silników, miski olejowe, cylindry hamulcowe, obudowy pomp, czê¶ci filtrów lub zaworów. Porowato¶æ powstaje w pierwszym rzêdzie przez to, ¿e przy sch³adzaniu po odlewaniu kontury zewnêtrzne najpierw stygn± i przyjmuj± sta³± formê. Podczas dalszego sch³adzania materia³ siê kurczy, co powoduje powstawanie porowato¶ci w ¶rodku odlanych czê¶ci. Inne czynniki, jak temepratura krzepniêcia, sk³ad stopu i kszta³t formy maja dodatkowy wp³yw na jako¶æ odlewanych elementów.

NAJLEPSZE ROZWI?ZANIE: IMPREGNACJA PRÓ?NIOWA

Drogich elementów, które s± porowate, nie trzeba z³omowaæ - dziêki metodzie impregnacji staj± siê produktami pe³nowarto¶ciowymi. Koszt impregnacji stanowi tylko u³amek tego, co stanowi³o koszt produkcji czê¶ci do chwili stwierdzenia ich porowato¶ci. Wykonanie w zamian nowych form, odlewanie, obróbka - te czynniki nie eliminuj± wcale ryzyka ponownego otrzymania nieszczelnych czê¶ci.
Impregnacja doprowadza wiêc do racjonalizacji i obi¿enia kosztów.

CO TO JEST IMPREGNACJA PRÓ?NIOWA?

Dostarczane do nas detale s± starannie umyte i przepakowane do specjalnych koszy, a nastêpnie wysuszone i uszczelnione pró¿niowo. To gwarantuje dok³adne usuniêcie powietrza z porów i umo¿liwia wprasowanie w pró¿ni w miejsca porowate zastosowanej specjalnej ¿ywicy metakrylowej o bardzo niskiej lepko¶ci i uszczelnienie detali.
Po impregnacji detale s± myte, p³ukane w celu usuniêcia niepotrzebnych resztek ¿ywicy. ?ywica, która pozosta³a w materiale jako faktyczny wype³niacz, zostaje poddana w 90°C procesowi utwardzenia.
Nad przebiegiem procesu czuwa komputerowy system sterowania kontroluj±cy parametry temperatury, czasu, wielko¶ci pró¿ni, ilo¶ci wprasowywanego impregnatu, a to gwarantuje, ¿e po wysuszeniu detale s± czyste, bez ¶ladów ¿ywicy na powierzchni, w otworach, gwintach i nie ma potrzeby wykonywania operacji czyszczenia gwintów i pasowañ po uszczelnieniu.

Detale s± gotowe do przekazania s³u¿bom logistycznym.

PRZYK?ADY ZASTOSOWANIA IMPREGNACJI PRÓ?NIOWEJ

Istnieje ogromny obszar zastosowania impregnacji, od prostych korpusów z szarego ¿eliwa poprzez elementy armatury z metali kolorowych albo stali szlachetnej a¿ po obrobione na gotowo skomplikowane czê¶ci odlewane ci¶nieniowo ze stopów aluminium czy innych metali lekkich. Je¿eli dla danego wyrobu jest wymagany proces galwanizacji porowatych miejsc, nale¿y najpierw wykonaæ impregnacjê, dopiero potem obróbkê galwaniczn±.
Pozwala to unikn±æ czêstych problemów z wykwitami lub pêcherzami.

JE¦LI IMPREGNOWAæ TO TYLKO W MIKO?OWIE

Linia technologiczna impregnacji pró¿niowej mieszcz±ca siê w zak³adzie w Miko³owie ko³o Katowic zosta³a zakupiona w roku 2004 przy wykorzystaniu dotacji przyznanej przez Uniê Europejsk± w wysoko¶ci 25% warto¶ci inwestycji.

Linia do impregnacji odlewów, któr± posiadamy jest lini±, która w procesie technologicznym wykorzystuje dwustopniowe impregnowanie pró¿ni± such± i pró¿ni± mokr±. Tylko zastosowanie pró¿ni suchej poni¿ej 10 mbar (z regu³y uzyskujemy 0-2 mbar) gwarantuje dotarcie ¿ywicy w ka¿de porowate miejsce, a tym samym najlepszy efekt impregnacji.
My¶l ta to efekt wieloletniej pracy i do¶wiadczeñ niemieckiej firmy Maldaner GmbH, której marka jest uznana na ca³ym ¶wiecie, nie wspominaj±c ju¿ o wszelkich certyfikatach, dopuszczonych m. in. w Lloyd' Register.
Ponadto mamy wsparcie Pana MARCUSA MALDANERA i jego wspó³pracowników.





POWRÓT
Wygenerowano w sekund: 0.00
525,644 unikalne wizyty